منتدى الصحبة الصالحة
center]
عزيزى الزائر عزيزتى الزائرة

يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضو معنا

او قم بالتسجيل اذا رغبت فى الانصمام الى صحبتنا

ولنا الشرف بذلك

[/center]
منتدى الصحبة الصالحة
center]
عزيزى الزائر عزيزتى الزائرة

يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضو معنا

او قم بالتسجيل اذا رغبت فى الانصمام الى صحبتنا

ولنا الشرف بذلك

[/center]
منتدى الصحبة الصالحة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

تعالوا نتكلم شوية

كاتب الموضوعرسالة
saleina
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
saleina

انثى عدد الرسائل : 99
الاوسمة : 0

تعالوا نتكلم شوية Empty
مُساهمةموضوع: تعالوا نتكلم شوية   تعالوا نتكلم شوية I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 19, 2008 6:54 am

أولا أحيكم جميعا أيها الأصدقاء الأعزاء ندخل على طول

انت قد أيه عايش فى خير ربنا تأكل من أرضه وتعيش فيها وتعصى الله وتفعل ما تفعل ألا آن الأوان أن تشكر نعمة الله عليك اللى خلالك وفضلك على كائنات كثيرة ولكن باقى المخلوقات تشكر الله وتسبحه وتطيع أوامره لسه برضوا بعيد عن ربنا طيب هترجع لربنا أمتا لما تأتى الخاتمة كفاية بقى ، بقالك كم سنة عايش عد كده أطعت الله فى إيه وعصيته فى إيه مش عايز يقول أن الكلام مكرر ، أن الذكرى تنفع المؤمنين تعالى كده قبل نومك وفكر كم سنة عصيت الله ، صدقونى معصية ربنا صعبة مش سهلة كما يظن البعض كفاية أن الواحد ووهو بيعمل المعصية حتى ولو صغيرة يستحقر نفسه وعندما يعمل شئ يحبه الله بيكون سعيد جدا وتخيل أن فرح الله بتوبتك أكبر بكثير من فرحتك أنت الله يتنزل كل يوم من السماء الدنيا ويسأل هل من تائب لأتوب عليه تخيل كده الله الله الله يسأل عباده والناس فيها التائب وفيها العاصى مش هقولك مديرك أو أبوك أو أى أحد بقولك الله الله متخيل لما ربنا ينادى عليك أنتم متخيلون الموقف ، أنا أعلم أنا لا أحد يتخيله لأننا لو صدقنا هذا الكلام لعشنا طائعين فوق أرضه وتحت سماءه مستنى أيه ألحق بسرعة وأرجع والله ربنا بيحبنا عشان لسه عايشين اللهم أعلم غدا هنكون فين بسرعة وأترك الدنيا الذائلة وألعب على الكسبان كما تفعل فى الدنيا راهن صح بقى وسيبك من اللى أنت فيه ، وأنا وراكم ولن ايأس فالله كريم ويهدينا ويهديكم الله وأعتذر لو كان كلامى مش على مزاج أحد ..... cheers
http://saleina.maktoobblog.com

تعالوا نتكلم شوية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-